Практичний психолог

Шулинець Еріка Августинівна

стаж роботи - 33 роки, 

кваліфікаційна категорія "Спеціаліст вищої категорії"

Графік роботи

 понеділок  -  8.30 - 17.00 

вівторок   -   7.30 - 16.00

середа        -   9.00 - 15.00

четвер      -    9.00 - 18.00

п'ятниця   -   8.30- 17.00 

Ігри на розвиток комунікативних навичок, пізнавальних процесі

Ігри на формування адекватної самооцінки

1.Гра «П'єдестал» Матеріал: іграшка, «п'єдестал» (куб). Діти стоять півколом. Вчитель дає м'яку іграшку одному з дітей. Завдання. Хто піймає іграшку,стає з нею на «п'єдестал» і каже про себе гарні,ласкаві,приємні слова. Наприклад: «Я розумна,красива дівчинка...» Після розповіді дитина віддає іграшку .
2.Гра « Веселий м'яч» Діти стоять по колу і передають один одному м'яч : Наш веселий дзвінкий м'яч стрибунець,ну просто ас! У кого веселий м'яч, в кого ти-виходь до нас. Завдання. Дитина,у якої опинився м'яч наприкінці лічилки виходить у коло й виконує завдання, яке їй найбільше до душі ( танок,пісня)
3.Програвання ситуацій Завдання. Вчитель запрошує декілька дітей до себе і вони програватимуть те, що їм запропонують: 1)У тебе віднімає іграшку друг. Що ти будеш робити далі? 2)Діти не приймають тебе до спільної гри. Що ти будеш робити далі? 3)Твій друг плаче-заспокой його. 4)Діти посварились - помири їх.
4.Гра «Дзеркало» Завдання. Грає музика. Діти сідають одне проти одного. Одна дитина дзеркало,інша-відображення в ньому. Дитина дивиться в дзеркало,яке повторює всі її рухи і жести. Потім міняються ролями.
5. Проективна методика «Намалюй свій настрій» Завдання. Намалювати свій настрій. Звучить спокійна музика.
6. Проективна методика «Намалюй себе квіткою» Завдання. Уявити,що ми зараз на галявині квітів. «Якою квіткою ви себе уявляєте?» Намалювати себе квіткою. Малюнки з'єднати,виложивши на підлозі та зробити галявину.
7.Гра «Влови шепіт» Завдання. Гравці сидять у колі. Вчитель пошепки дає команди і тихо каже слово «всі». Потім дає команду і називає ім'я якоїсь однієї дитини,яка повинна виконати команду.(Наприклад: підняли руки, всі,сіли, Наташа,покружились, Ваня).
                                                        Ігри на розвиток уваги
1.Гра «Будь уважним» Завдання. Діти йдуть по колу. Ведучий із різними інтервалами дає команди: «коні», «зайчики», «чаплі», «жабки», «раки». Діти виконують команди: «коні» - б'ють ногою в підлогу; «зайчики» - стрибають; «чаплі» - стоять на одній нозі; «жабки» - стрибають навприсядки; «раки» - задкують.
2.Гра «Слухай команду» Завдання. Вчитель показує рухи й супроводжує їх командами. Потім рухи й команди не збігаються. Діти повинні повторити почуту команду, не зважаючи на показ рухів.
3.Гра «Заборона кольору» Завдання. Вчитель задає питання, діти відповідають за певним правилом: 1) не можна називати два заборонених кольори - білий і голубий; 2) не можна двічі називати один і той же колір. Питання: Варіанти відповідей: - Якого кольору трава? - зеленого; - Якого кольору небо? - синього; - Якого кольору пелюстки соняшника? - жовтого; - Якого кольору пелюстки у ромашки? - молочного; - Якого кольору жабка? - болотного; - Якого кольору сніг? - блискучого; - Якого кольору море? - бірюзового; - Якого кольору сонце? - яскравого.
4.Гра «Порахуй очима» Завдання. Одними очима, без допомоги пальців або олівця, порахуй, скільки кружечків і скільки хрестиків в рядку. + + 0 + 0 + + + 0 0 + 0 + 0
5.Гра «Спостережливість» Завдання. Описати все те, що діти бачать щодня: шкільний двір, шлях від дома до школи...
6.Гра «Сонечка» Завдання. На полі живуть чарівні сонечка. Вони перелітають з клітинки на клітинку. Діти 2-3 сек. дивляться на ігрове поле з 9 клітинок (3+3) на якому певним чином розставлені сонечка і намагаються так само розставити їх у на пустому полі.
                                         Ігри на розвиток комунікативних навичок
1.Гра «Новосілля» Завдання. Дітям пропонується намалювати свої портрети і «посилити» їх у будиночку, малюнок якого (с пустими вікнами) висить на дошці.
2.Гра «Скло» Завдання. Діти повертаються один до одного і уявляють, що між ними товсте скло. Один одному без слів передають інформацію: - На вулиці холодно, ти забув одягти шапку; - Іди додому-вже пізно; - Скоро обід. Іди їсти. Мама кличе; - Виходь. Разом підемо гуляти; - Я не можу відкрити двері. - Мене кривдять великі хлопчики.
3.Гра «Рольова гімнастика» Завдання. Походити, як: немовля, дідусь, лев,ведмідь,клоун в цирку. Посидіти, як: бджола на квітці, наїзник на коні, Карабас-Барабас. Пострибати, як: коник, козлик, кенгуру. Політати,як метелик,як орел
4.Гра «Мої емоції» Завдання. Дітям пропонується: зрадіти ,як квіти сонечку, як пташки весні; насупитись, як: осіння хмара, розгнівана людина, розлючений лев; позлитися, як голодний вовк, як зла відьма; налякатися, як зайчик, як кицька,що побачила собаку; усміхнутися ,як хитра лисиця, як щаслива дитина.
5.Гра «Квітка - семикольоровка» Завдання. Дитина, зірвавши пелюстку з паперової квітки, загадує бажання і каже його вголос.
6.Гра «Спільний малюнок» Завдання. Вчитель починає малюнок, діти по черзі продовжують його, пояснюючи свій задум. Малюнок поповнюється новими елементами від кожної дитини.
7.Гра «Я-різний» Завдання . Дитина малює себе на трьох малюнках: який він був раніше, який він зараз і яким він хотів би бути в майбутньому.
8. Гра «Знайди свою половинку» Завдання. На партах лежать метелики без крил. Кожна дитина має знайти іншу дитину , у якої є крильце з таким самим малюнком. Домовитися з нею і разом повернути крильця метелику.

Ігри на розвиток уяви
1.Гра «Що буде якщо» Завдання. Що буде якщо: собаки почнуть розмовляти; дощ буде іти не перестаючи; люди навчаться літати, люди навчаться читати думки інших,люди перестануть спати, сонце не буде заходити, машини почнуть їздити задом наперед, усі іграшки оживуть,взимку розквітнуть дерева, з крана поллється апельсиновий сік.
2.Гра «Саме найкраще» Завдання. Дітям пропонується намалювати саме найкраще на світі, намалювати «добро»
3.Гра «Невербальний показ» Завдання. Уявити і показати: перукар робить зачіску; стоматолог лікує зуб; хлопчик ловить метелика сачком; дресирувальник навчає собаку; як пронизують нитку в голку і зашивають речі; як надувають повітряну кульку.
4.Гра «Склади казку» Завдання. Вчитель починає казку, а діти по черзі її продовжують, створюючи єдиний сюжет казки. Атмосфера має бути веселою, без негативних коментарів у бік дитини.
5.Гра «Комбінування» Завдання. Дітей просять придумати й намалювати якнайбільше предметів, використовуючи геометричні фігури: коло, півколо, трикутник, прямокутник, квадрат (кожну фігуру можна використовувати багаторазово, а якусь фігуру не використовувати взагалі, не можна додавати довільні фігури)
6.Гра «Придумай узор для рукавички» Завдання. Намалювати узор для рукавички і розфарбувати його.